שאלות איפיון אתר אינטרנט
תמיד כמו בכל דבר אנחנו יכולים להתפשר. או שלא.
האם אנחנו צריכים להתפשר?
אז קודם כל נבין שזה פשרה, כי למרות שכיום התבניות עיצוב חדשניות ונראות מצוין,
זה לעולם לא יתאים במאת האחוזים לצרכים שלנו.
ומהם הצרכים שלנו?
הן שאלות שחייבות להשאל לפני בניית אתר אינטרנט
שאלות מהותיות אלו, הן ממש בגדר הכרח ויש לשאול אותן לפני תחילת הפרוייקט, לדוגמה:
מהן מטרות אתר האינטרנט?
מה אנו רוצים להשיג בנוכחות המקוונת שלו?
מיהו קהל היעד שאליו אנו פונים?
איזה חווית גלישה נספק לו באתר שלנו?
וכדומה.
כשאנחנו מבינים שאנחנו לא עושים משהו כללי שיתאים לכל העולם, אלא מתמקדים בקהל יעד שלנו ובלקוחות שלנו (פוטנציאלים ורוכשים או פוטנציאלים שעתידיים להפוך לרוכשים אין זה משנה כ"כ) ובמטרות שהצבנו לפרוייקט, נשים לב להרבה התאמות שנצטרך לעשות אם נשתמש בתבנית עיצוב מוכנה מראש.
אולי בכל זאת תבנית מוכנה?
דבר ראשון, צריך התאמה מלאה ללוגו של העסק שלנו. לא תמיד ניתן למצוא תבנית עיצוב כזאת שתתאים בול על המשבצת של הלוגו (הלוגו בעל קווים חדים וישרים, והתבנית עגלגלה).
הלוגו צריך לשבת בקונטיינר שבולט מהתפריט הראשי ואין את זה בתבנית עיצוב המוכנה, וכדומה.
דבר שני,
אם אנחנו ממותגים, לא תמיד התבנית תתאים לנו. אפילו יהיה לנו קשה למצוא רוב התאמה, שכן בד"כ זה יהיה לא קשור.
דבר שלישי,
השפה הגרפית לא תמיד עולה בקנה אחד עם הלוגו והמיתוג. או מספיק שלא תתאים ללוגו שלנו.
או למשל טיפוגרפיה (עיצוב וסידור הטקסט ו/או גופנים) של התבנית בכלל לא מדברת את השפה הגרפית של המותג.
עוד דוגמה: כפתורים מעוגלים שיהיו בתבנית עיצוב לא תמיד יתאימו ללוגו שלנו שהוא מלבני.
או הצללות וגרדיאנט, לא בהכרח יתאימו לפלטאת הצבעים של המותג או העסק שלנו בפרט.
לכן תבניות עיצוב זה יכול להיות טוב מינוס, כאילו בשביל "לצאת ידי חובה", אך אין ספק שנצטרך לעשות התאמות רבות במידה ואנחנו רוצים להתהבדל מהמתחרים שלנו ולשדר יוקרה ואמינות לקהל היעד.
ישנה עוד בעיה מהותית שדורשת התייחסות, והיא שפת הכתיבה.
אם האתר נועד להיות באנגלית או בכל שפה אחרת שהיא משמאל לימין אין לנו את הבעיה הזאת.
אך אם האתר בעברית או ערבית אנחנו נתקל בהרבה בעיות של צדדים הפוכים בתבנית עיצוב מוכנה, אפילו אם היוצרים שלה מתפארים בזה שהיא תומכת מימין לשמאל – זה לא באמת כך, ויהיו לנו הרבה מקומות שנצטרך לתקן בעצמנו.
הדבר הכי בולט לעין בתבניות עיצוב המפוארות הללו, זה התמונות היפות שעושות את ההבדל.
בואו נצא מנקודת הנחה שלנו לא יהיו כל כך הרבה תמונות יפות ובשפע כמו שיש ליוצרי תבניות העיצוב, לכן זאת עוד נקודה שצריך לקחת בחשבון, האם יהיה לנו תוכן של ויזואלים מספיק יפה ואיכותי כמו בתוכן דמו שתבנית העיצוב מגיעה איתם ובעצם בסופו של דבר מהם התרשמנו הכי הרבה. כי הויזאולים זה מה שעושה את ההבדל.
לסיכום
עדיף להשקיע בעיצוב יעודי וייחודי, כי אם אנחנו נחפש קיצורי דרך, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עובדים הרבה יותר ומשקיעים הרבה יותר בהתאמות כאלה ואחרות. מה גם שאנחנו רוצים להיבדל ולהתבלט מהמתחרים של העסק שלנו וליצור איזה שהוא יתרון עליהם. על ידי זה נוכל להגדיל מעגל לקוחות ולהפתח לשווקים חדשים.
בהצלחה בפרוייקט!
ולכל שאלה, תהיה, ועזרה אני זמין במגוון דרכי ההתקשרות.