שלבי התהליך של בניית אתר וורדפרס וגם היכן בתהליך עיצוב אתר? התהליך מדבר על בניית אתרים בוורדפרס, אבל אין זה משנה אם מדובר על הקמת אתר תדמית, הקמת אתר תוכן, בניית אתר מכירות (בניית אתר חנות אונליין) או כל סוג אחר של בניית אתרי אינטרנט
1
איפיון אתר
2
עיצוב אתר
3
4
בניית אתר
5
הזנת תכנים
6
7
איפיון אתר אינטרנט
הדבר החשוב ביותר בתהליך של בניית אתר וורדפרס ולא רק, אלא כל בניית אתר אינטרנט או בניית אפליקציה - זה איפיון אתר!
הינו המורה דרך של כל העבודה ובעצם מלווה אותנו בכל התהליך של בניית אתר אינטרנט, בין אם מדובר בזמן עיצוב אתר אינטרנט או בזמן בניית האתר. גם לא משנה באיזה סוג של הקמת אתר אינטרנט אנחנו עוסקים, אם זה אתר תדמית לעסק וכמובן קל וחומר אם מדובר על בניית אתר חנות אונליין או אתר תוכן מורכב.
בשיחת ההקדמה לאיפיון האתר, אנחנו נשאל שאלות מהותיות, בשביל להבין ולעשות סדר לקראת מה אנחנו הולכים ולאפיין את האסטרטגיה ומכלול הנקודות החשובות, כגון: שיווק או חויית משתמש.
אסור לוותר על איפיון אתר אינטרנט! לא מצד הלקוח ולא מצד בונה אתרים. בסופו של דבר איפיון אתר אינטרנט הוא כמו הסכם שמבהיר את כל הפרטים וכדאי מאד לפרט כמה שאפשר כשאנחנו עושים איפיון אתר אינטרנט, בכדי שלא ישארו מקומות אפורים שבהם התוצאה בפועל אינה מה שהלקוח ציפה לו.
הרי אם הכל ברור והגדרנו מטרות משותפות עוד לפני בניית אתר וורדפרס (הקמת אתר), כמעט ואין נושאים "שיפלו בין הכסאות" שלא צוינו אם עשינו אפיון האתר כראוי.
עיצוב אתר אינטרנט חייב להיות ממוקד במיתוג, בלוגו ובשפה הגרפית של החברה (זה יכול להיות מוצר או איש/אנשים ולאו דווקא חברה) הכוונה היא - מה שהלקוח רוצה להציג על גבי אתר אינטרנט. במטרות שהגענו אליהם יחד כשעשינו איפיון האתר, עוד לפני הקמת אתר.
אם כך מבנה כבר יש לנו (אחרי שאפיינו אותו) היכן ימוקם העימוד של כל אלמנט, כל התפריטים והזרימה הכללית באתר גם מאופיינים מכבר.
לכן נעסוק רק בעיצוב גרידא, האם העסק ממותג? האם צריך מיתוג? ונתקדם עפ"י תשובות לשאלות אלו.
דבר הכי חשוב כשאנחנו מדברים על עיצוב אתר אינטרנט הוא ההתחשבות בשני דברים זה לצד זה: חווית משתמש וגם ממשק משתמש ui/ux.
גולש באתר שלא יהיה לו נוח ולא יזרום עם החוויה, פשוט ינטוש את האתר. ואת זה אנחנו פחות רוצים. כי מבחינת גוגל ישנה חשיבות לשהייה של מי שנכנס ושוהה בתוך אתר אינטרנט, זה נקרא Page rank.
וככל שהשהייה מתאימה לאורך זמן קריאת התוכן הכתוב בו, זה מעולה לנו.
עשינו עיצוב אתר אינטרנט. האם הלקוח אהב את עיצוב האתר? מעולה!
אפשר לעבור לשלב הבא.
הלקוח פחות התחבר? או שישנם שינויים שהוא רוצה ליישם עוד לפני בניית אתר או בכלל הקמת אתר?
אין בעיה, נעשה לו עוד סקיצה של עיצוב האתר או שנתקן את עיצוב האתר הקיים.
מבנה האתר לא אמור להשתנות, הרי אפיינו אותו כבר לפני עיצוב אתר והגענו לטופ של מבנה האתר שאנחנו צריכים, על מנת להשיג חווית משתמש ui/ux גבוהה שהלקוחות לא ינטשו את האתר במהירות.
כאמור במבנה האתר לא נוגעים, אלא אם מדובר במשהו ממש חריג, שלא נלקח בחשבון באיפיון האתר.
הלקוח אהב את עיצוב האתר? מעולה. אפשר להתקדם.
בניית אתר אינטרנט מתבצע לפי עיצוב האתר, בעצם אנחנו מטמיעים את עיצוב האתר על מערכת ה CMS (על הוורדפס).
כמובן שעל פי איפיון האתר שעשינו מבעוד מועד.
חשוב לכתוב קוד תקני וסמנטי, כל ה Flow של הדף שזה בעצם מבנה ה Layout שאופיין מכבר.
דבר נוסף שיש לשים עליו דגש, הינו כל נושא קידום אתרים.
בונה האתר חייב לבנות אותו בהתאם למוסכמות של קידום אתרים ולמעשה כפוף לגוגל ולאלוגריתמים המשפיעים על מהירות האתר ודירוגו במנועי החיפוש.
להשתמש בתגיות נכונות של הכותרות וכדומה.
האם לבונה האתר כדאי להשתמש בפייג' בילדר? ישנן יתרונות וגם חסרונות, כמעט כמו בכל דבר בחיים. אך אין ספק שיותר נוח ושימושי גם למשתמש הסופי להזין תוכן ולערוך בעזרת פייג' בילדר.
אם אנחנו כותבים תוכן שיווקי נשתדל לתת את הדעת על נקודות אלו
חלק מתהליך זה של תכני טקסט, יכול להתבצע במהלך בניית האתר ולא חייב להיות בסוף תהליך בניית אתר אינטרנט, אולם עדיף כך.
כשאנחנו מדברים על כתיבת תכנים שיווקים או לאו, בעצם כוונתנו פה הינו על הזנת התכנים. זה כולל בתוכו הזנת גלריות, תמונות, תיק עבודות וכיו"ב.
כשמזינים תמונות למשל, חשוב לזכור שיהיו רקעים אחדיים לתמוונת, ואם יש מוצרים: אז צילומי המוצרים מאותה נקודת צילום וכדומה.
תכנים חייבים להיות רלוונטים ואיכותיים לנושא הדף או האתר. אחרת גוגל עלול להוריד ניקוד. כשהתכנים איכותיים והאתר בנוי היטב, זה מתכון מעולה לדירוג גבוה במנועי חיפוש בכלל, ובפרט בגוגל.
במיוחד כשאנחנו עובדים על גבי אתר וורדפרס שבבסיסו מעולה לקידום האתר במנועי חיפוש.
לא פלא שאתר מעוצב בהתאמה אישית, הינו הפיתרון הפופולרי בעולם האינטרנט. רוב האתרים כיום הינם על גבי וורדפרס.
נחזור לתכנים - כשאנחנו כותבים תוכן, ניתן את דעתנו לגבי ביטויי חיפוש ומילות מפתח עבור גוגל, בשביל שתהיה לנו כבר תשתית וחומר גלם, לעבוד איתם כאשר נתחיל לעשות קידום אתר.
לא חשוב איזה קידום אתרים אנחנו נעשה לאתר שלנו, אם זה קידום אורגני SEO, או אם זה קידום ממומן בגוגל או קמפיינים ממומנים - יהיה לנו בסיס טוב אם נשמור את ביטויי המפתח ומילות החיפוש.
אופטימיזציה עבור גוגל
אז כמעט שאפשר לברך על המוגמר, אך עדיין לא. נשארו לעשות מספר “פינישים” מסוימים.
צריך לבדוק בעזרת כלים מסוימים את מהירות טעינת האתר, אם נעשו שגיאות בכתיבה המותאמת למנועי חיפוש בדגש על גוגל, והמדד הוא הדירוג של האתר מעל 95% במובייל.
גוגל מקפיד מאד על מהירות טעינת האתר, ובודק קודם את המובייל. גם היררכיה נכונה של הקוד שמתקבל על ידי הדפדפן ונגישות ברמה כללית.
כמובן שלא לשכוח לבדוק את נראות האתר ואיך האתר מוצג, במכשירים שונים – טאבלט וטלפון נייד (היום רוב הגולשים הם ממכשיר נייד).
כמו כן הבדיקה צריכה להערך בדפדפנים שונים ולעשות ההתאמות במידת הצורך לדפדפנים המובילים.
הדרכה ללקוח והשקת האתר
שלב זה בעצם הוא העלייה לאוויר שחיכינו לה בציפיה רבה. מסרנו את כל פרטי הגישה של האתר ללקוח, עשינו לו הדרכה לגבי אתר אינטרנט או אפליקציה.
פה לא נגמר התהליך, הוא רק מתחיל, למה הדבר דומה? לבייבי חדש שנולד לעולם ורוצה ומייחל לתחזוקה נאותה, עדכונים ואף פעם לא להשאר מאחור.